Sunday, August 15, 2010

miSTEri2 buKTi kEagUnGAn ALLAH


Asalamualaikum ya sahabat2.
buat ape 2? mesti la tengah bace2 blog org an. ish. ape la aku ni. ok. di sini ak nak kongsi ckit ngn korang sume sal keagungan ALLAH ni. sungguh besar kuasa-Nya. dan ALLAH memperlihatkan keagungan-Nya di mana saja an. 4 example di langit, di laut, di daratan, di angkasa serta ngn perkara2 n kejadian pelik dan aneh untuk kite jdkn iktibar an. meh tgk gmbr ni :)))


ni pulau yg berbentuk bintang


peta dunia di badan lembu


ledakan api yg membentuk kalimah ALLAH.
yg berlaku kat pelatar minyak Pastamina d lokasi lumpur Lapindo,
perairan Surabaya, Indonesia.


seorg jurufoto yg peka pd alam sekitar menunjukkan gmbr2
pelbagai bentuk muka bumi Allah yg dpt
kite jdkan ikhtibar seperti pokok,buah,ranting
yg membentuk kalimah ALLAH.
gambar d atas ialah pulau batu bersujud.


nama Allah d puncak gunung di sebuah
gunung d British Columbia, Kanada. dan terjadi juge
d puncak gunung Erciyes, Turkey.


di sebelah kiri gmbr d ats ialah telur ayam
tertulis kalimah ALLAH yg ditemui seorg penduduk bandar
Seri Begawan, Brunei.
dan d sebelah kanan ialah kalimah Allah di daun.
nama saintifik daun ni : Aglaonema


demikianlah Allah menunjukkan bukti2 keagungan-Nya
sume pic dr google ye. :)

10 comments:

kaer said...

Nice photo shoot...hehe..mmg byk yg sudah terjadi...tggal kita mengambil iktibar...salam berpose...

- Gie - said...

nice photo. tanpa kita sedari, kekuasaan dan keagungan Allah dapat dilihat dimana2..

Khairul Azmi said...

betul ape yg kaer cakap tu..tinggal kita je samaada nak berimn atau tak...

fathiah said...

all: 2 la pasal. :) ats kite je an

paan sabri said...

yang lembu tu tipu setau aku coz tu gimmick advertisement company susu. konon whole world la dy punye market. juz sharing =)

fathiah said...

paan: ntah la. yg ni aku bace lam buku. dye ade ckp sal lembu,sekali ngn gmbr lg.

musethekiller@josh said...

Maha Suci Allah.

Aida Effarina said...

subhanallah.. dh byk kan tanda2 kebesaran ALLAH yg kte boleh nmpk. tp knp still ramai manusia yg lalai lg ek.. huhu..

Aida Effarina said...

subhanallah.. dh byk kan tanda2 kebesaran ALLAH yg kte boleh nmpk. tp knp still ramai manusia yg lalai lg ek.. huhu..

n@jwamz said...

Subhanallah...tanda kekuasaanNya....:)