Saturday, September 4, 2010

Kisah di bulan Ramadhan Al-Mubarak -Mr. H-

Salam.. hye2.. :D
Mr. H sudah kembali yob ! mesti dalam kepala
hotak anda semua terbayang-bayang ,
"eh sape lak mamat Mr. H ni? tak penah lak dengar sebelom ni.. macam gampang hape je fathiah ni? asyek buat entry yg ngarot2 je lebih ! menci u fathiah ! grrr ! "
hihihihi.. aku tahu , semua ni salah aku kerna tidak mengupdate blog ini ialah punca kekeliruan korang semua.. bukannye aku taknak hapdate , tapi dah dok sebok ngan test , quiz , pop quiz bagai nak rak.. nak hapdate pe benda nye tak gitu? takpe2 , korang klik je kat sini then semuanya telah tersedia dan terjamin akan mentidak kelirukan minda korang lagi.. aku bagi korang dalam masa 10 saat baca balik entry aku tu , paksaan ni ! haha.. gurau saje..


dah ! stop all of this nonscence.. ini bukannye blog politik ! ya , tanda seru di situ.. ini blog ringan tak pecah otak yg sengaja diciptakan khas untuk tatapan keluarga.. kalau kat pawagam tu kira "U : untuk paparan umum" la senang cite.. haha.. memandangkan sekarang kita sudah pun berada di akhir bulan ramadhan yg mulia ini , so hari ni aku nak story sikit pasal diari ramadhan rafique Mr. H.. haa , kadang2 bila aku pikir2 balik kelakar ada , terkesima ada ,  terharu + terkilan ada , tak lupa juga sedih pon turut serta.. tu dia intro bukan maen panjang..

*********************************

terlampau banyak sangat nak diceritakan , diluahkan , ditranskripkan , dituliskan kat kanvas blog ni.. tak tau nak start mane satu.. takpe2 , tu sume bisa di atur !
1. as you all didn't know , i'm 19 years old now.. cewah , speaking dah.. ada r satu memori yg aku tak boleh nak lupe , haa tapi sblom 2 korang nampak tak gambar di atas tu.. kepada sesiapa yg tak tau binatang pe tu , ni la dia botol susu yg korang dok sedap nyot-nyot time kecik2 dulu.. agak2 korang , kenape la aku upload gambir ni.. laa , mesti la ada kena-mengena ngan pe yg aku nak tulis.. benda ni agak lama la gak dah berlaku , tak silap aku time aku darjah 6.. biasa la , mase tu dak2 lagi.. aku balik sekolah teros landing kat katil "sweet dreams" bersaiz king size kat bilik mak and ayah aku.. wa cakap sama lu , mayaaakk syioook wooo ! al-maklum la , sekolah aku ni lain sikit.. full time agama dari pukol 8 a.m. sampai 4 p.m. dah name pon sekolah agama ye tak? adoi , masa tu badan aku kecik , otak kecik , stamina kecik , benda tu pon kecik lagi , biasa r baru pas sunat kan.. teeet ! hahaha... 

ada la satu hari tu aku baru balik sekolah , teros la landing atas katil sebab penat gile khinzir punye.. ada ke member2 aku ajak maen polis sentry time2 bulan pose ni.. da habis 4 round , semua dah barai kat dalam kelas.. mangkok tol member2 aku.. dalam kehaussan yg melanda diri dan kepenatan yg melanda diri ketika itu , aku menjadi separa sedar di atas katil ibubapaku.. adik pompuan last aku pon masa tu ada landing atas katil tu gak.. masa tu dia tengah isap botol susu tu r.. dengan tidak sengaja nye , aku pon teros amek botol tu and teros isap tanpa segan silu.. 

wa cakap sama lu , rasa susu tu *seingat aku dumex dugro* memang rasa cam ho ho ho horlicks dari syurga r.. sangat sedap.. korang patut cuba doe.. haha.. tengah dok sedap isap susu tu , adik aku pon menangis sebab takde susu kat mulut dia.. pe lagi , masa tu bapak aku cuti peristiwa kot so dia tak gi kerja.. dia naik atas je nampak aku ngah sedap minum susu di bulan pose ni.. tiba-tiba *spppppppllllaaaaaassshhhh !!!!* bunyi tali pinggang dia melibas punggong aku yg suci ni.. ya allah , tuhan je yg tahu perit tak perit gak r penangan benda tu.. habis aku kena sekolah ngan bapak aku direct kat situ gak.. no belas kasihan.. duit raya aku kena cut separuh r gara2 insiden jahanam tu.. adess.. hehe.. 

haaa , korang nampak tak gambar budak ngah isap susu kat bawah tu , cuba korang bayangkan bapak orang yg ngah isap , tu yg ayah aku mengamok tu.. sebab cemburu la gamaknye.. haha.. 
2. kisah yg kedua ni pon best gak bile di kenang kembali.. kejadian ni berlaku kat melaka kampong belah mak aku.. time dah nak abes pose dekat2 nak raya r paling best bila balik kampong ni.. kenape best? uihh , masa ni r semua sedara mara balik nak prepare untuk raya.. biasa r , nak wat ketupat la , serunding r , asam pedas gear box urat ketin r dan bagai lagi r.. 

masa hari raya , agak2 teman la pe yg kami buat r untuk menghiburkan hati di antara dua bulan suci ni? tengok sinetron? salah ! tengok riang ria raya bersam dj dave kat tv3? salah ! tengok lu pikir la sendri nabil raya? lagi salah ! kompom2 la main mercun ! hehehe.. 

biasa r , sedara aku semuanye nakal2 belaka.. entah dari celah mana tah dapat mercun.. macam2 nama gak la aq jumpa.. semua pelik2 belaka r.. ada mercun telor ayam , mercun botol susu , mercun lu pikir la sendri , mercun kalinabo , mercun wawasan gagasan malaysia , mernun naga kepala 12 , mercun katak lompat pagar , mercun thundercats 2020 , mercun Mr. H dan bagai lagi r.. haha , sume tu tipu r.. saje je nak bagi korang panas.. wekk~ haha

berbalik kepada kisah tadi , ada la sorang sedare aku ni yg tak kurang bengap gak otaknya.. bodoh tak bertempat.. kehkehkeh , kenape tergamak aku cakap dia bodoh.. huish , ade sebabnye.. ada la satu hari di hari ramadhan ni , aku main la mercun ngan sedare2 aku.. ade sorang sedare aku ni kiteorang panggil wan.. dia suka sangat main mercun naga sebab mercun naga ni best , tak meletup kuat , verstail , bergaya dan moden komtenperori ! dia cakap la..

ini dia mercun naga.. sebenarnye mercun telor naga nama diberi.. tapi aku shortkan je.. hehe ;p
aku pon tanye r dia ,
"eh wan , pehal ko suke sangat mercun ni ha ! bukan best pon samdol ! jom ikot aku main mercun telor or bola ah !"
dengan selambe dia jawab , 
"ah tanak ah aku ! kuat sangat r , bingit kepale otak aku ngan bunyi frequency soundwave yg masok kt dalam eardrum aku ni ko tau ?! main mercun naga lagi best bai !"
lantas aku membalas ,
"ah ! pehal lak ! at least ngan mercun telo ni kite leh r halau babi utan kt semak2 tu !"
dengan muke beroknye , dia teros membakar mercon naga dan melontarkannye ke langit..

wan: "haa , tgok 2.. lawa kn? best doe maen mercon ni"
mr. H : "bleh tahan r gak.. not bad.." 
dia pon ambik bende tu dan bakar lagi.. kali ni dekat tanah..


wan: "haa , due2 cantek ko tau ! kat langit cantik , kat tanah cantek.. sume cantek ah bile ko ade mercon naga ni.."
mr. H: "tapi ko tak cantek2 lak ! cam haram je aku tgok ! bhahaha.. eh ko cube bakar lagi then campak kt langit tu lagi skali.. best plak aku tgik.."
dia pon teros bakar , dan semase menunggu sumbu mercun tu pendek , kami pon berborak lah sedikit tentang masalah negara walaupon kami maseh berumur 14 dan 12 tahun..
"BANG ! BOOOOM ! BLUUUMMM ! BAAANNG ! BAAANNG ! BOOOOM !"
wan: "maaaaaaaakkkk ! saket mak ! addoooooiiii !!!!"
sekali mercun tu meletop kat tangan dia daaa~ aku pon ape lagi bantai gelak je r.. tersenyum aku ketika menulis entry ni.. bhahahahahah.. dia pon masok dalam rumah teros ngadu kat mak dia.. free2 je kene pelempang sulung.. dah dia pon anak sulung dari 3 beradik mase tu *sekarang mak dia dah keluarkan adik yg ke-4.. kehkehkeh*...

moral of the story is mainlah mercun telor sahaja.. paling koman pon ilang bape jari je.. jari kite ade dua puloh kan temasok la jari kaki.. banyak lagi tu !! hehe..

sebanarnye , banyak lagi yg eden nak cito ni ! tpi mase tak mencukupi pulok doh.. k la , gua chow dulu.. laen hari kite jumpe lagi.. dakwat pen aku ni pon dah nak abes da ni.. k , bye salam..


7 comments:

Unknown said...

hehe...diari panjang giler...kui3..
owh baru sunat ye???
bab tu ingt plak kau...

Mr. H said...

laa.. pnjang sgt ke? tu pon pendek dah aku rse.. ingat nk tambah lagi.. hehe.. mase tu r baru sunat , tu yg ingat je tu.. sakit gle.. haha

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

hahaha seronok doe part mercun ni. part yg isap susu tu tringat zaman dajah 6. x stop lg isap susu dlm botol. wakaka

Mr. H said...

ahahaha.. ala , xpe r x stop lagi.. best gle au isap botol susu.. hihi ;p

Scha Nazri said...

adehhh. lawaklah mr.H. simpati syaz dibuatnya. haha.

Mr. H said...

hahaha.. xyah cian2.. kami kuat.. hohoho :D

AngahSayang2314 said...

hahah... ingat jgn main mercun nanti tak bole raya hahahaha

i follow uuu jom kita tukar2 link